quibi.com
Met de recente toename in populariteit van apps zoals TikTok die korte video-inhoud bieden, lijkt het erop dat beleggers graag op de hapklare contentbandwagon springen. "Hoe korter, hoe beter" lijkt het visitekaartje te zijn voor diegenen die een jongere demografie willen bereiken. Maar is dit echt een recept voor succes, gericht op afnemende aandachtsspanne?
Veel mensen en bedrijfsentiteiten geloven dat Quibi succesvol is. Hoewel de belangstelling van het publiek voor het platform niet zo groot is geweest als verwacht, zijn er veel onvoorspelbare gebeurtenissen geweest die samenvielen met de lancering van Quibi, waarvan sommige fundamenteel tegen het hele bedrijfsmodel van Quibi zijn ingegaan.
Ik heb het natuurlijk over COVID-19. Quibi heeft ervoor gekozen om uitsluitend in short-form content te handelen; Tv-programma's van 10 minuten bijvoorbeeld. Dit licht verteerbare, snel geconsumeerde model voor inhoud werd zwaar op de markt gebracht als een manier om verveling te onderdrukken terwijl je bijvoorbeeld in de rij moet wachten of om wat snelle tijd te doden terwijl je weg bent.
Met de pandemie kwamen echter social distancing-bevelen en intensieve quarantaine. Dit heeft het voor mensen moeilijk gemaakt om korte inhoud te consumeren. Het laatste wat mensen dus wilden of nodig hadden, is video's van 10 minuten op een nieuwe premium streamingdienst waar ze niet bekend mee zijn. Met uren van eenzaamheid om te doden, is het laatste waar mensen in geïnteresseerd zijn 10 minuten durende video's op een nieuwe streamingdienst waar ze niet bekend mee zijn.
Wat in één oogopslag misschien ironisch lijkt als je bedenkt hoe TikTok, een app die gespecialiseerd is in korte inhoud (zelfs korter dan Quibi, eigenlijk), een nachtelijk hoofdbestanddeel van sociale media is geworden. TikTok is echter participatief, wat een van de grootste redenen is, denk ik, dat mensen zich ertoe hebben aangetrokken tijdens deze verlengde quarantaine.
Tik Tok vraagt je om zelf iets te maken. Quibi, aan de andere kant, is nog een andere passief geconsumeerde streamingdienst - mensen lijken tevreden met hun Netflix-, Hulu- en Amazon Prime-abonnementen met zoveel uren om te vullen. Dan is er natuurlijk het sociale karakter van Tik Tok - een ander onderdeel dat Quibi mist. Wat ik erg schokkend vind. Het is verbazingwekkend om te zien dat Quibi zijn potentieel als streamingdienst voor sociale media verwaarloost, vooral wanneer sociale media koning zijn en korte inhoud wordt gemaakt voor sociale media. Zeker als je kijkt hoeveel geld er in Quibi is gestoken (en van wie het kwam).
Quibi maakte een groot deel van zijn lancering, kreeg tonnen aanbevelingen van beroemdheden en zette een van de meest extravagante lanceringen op van een onbekend bedrijf dat we ooit in de technische ruimte hebben gezien. Het is echter duidelijk dat de eerste cijfers bij lange na niet in de buurt komen van wat werd verwacht. Het lijkt erop dat er het komende jaar nog meer geld in Quibi zal worden geïnvesteerd, maar is Quibi het waard om je geld in te investeren, in de vorm van een maandelijks abonnementsgeld? Laten we eens kijken, zullen we?
Geschiedenis
Quibi werd in augustus 2018 opgericht door de Amerikaanse filmproducent en media-eigenaar Jeffrey Katzenberg. Meg Whitman nam echter kort daarna het roer over. In 2018, tijdens de eerste financieringsronde, slaagde Quibi erin om maar liefst $ 1 miljard op te halen bij 11 afzonderlijke investeerders en grote Hollywood-film- en tv-studio's. Deze omvatten The Walt Disney Company, Sony Pictures, NBC Universal, Viacom CBS, Warner Media, Liberty Global en Alibaba Group.
Quibi, een Canadees telecommunicatiebedrijf, is sindsdien begonnen met zijn internationale groei door een partnerschap aan te kondigen met het Canadese telecommunicatiebedrijf BCE. Deze samenwerking stelt bell media divisie in staat om Canadees nieuws en sportcontent te produceren en telecom marketing ondersteuning te bieden aan Quibi. Bell Mobility is quibi's exclusieve telecom marketing partner.
Quibi, een nieuwe app die is ontworpen voor gebruik op smartphones, is officieel gelanceerd in de Verenigde Staten en Canada op 6 april 2020. In de eerste week zag Quibi 1,7 miljoen downloads van zijn app. Begin mei stond Quibi volgens analysebedrijf Sensor Tower echter op de 125e plaats in de App Store. In tegenstelling tot Quibi's eigen cijfers, meldt Sensor Tower dat Quibi werd gedownload door 2,9 miljoen gebruikers, terwijl Quibi 3,5 miljoen gebruikers heeft vanaf 1 mei.
Ongeacht welke cijfers nauwkeuriger zijn, Quibi beweert dat het momenteel 1,3 miljoen actieve maandelijkse gebruikers heeft. Katzenberg zelf heeft erkend dat dit prestatieniveau 'niet in de buurt kwam van wat we wilden'. verder te zeggen, ? Ik schrijf alles wat er mis is gegaan toe aan het Coronavirus.? Ik veronderstel echter dat alleen de tijd zal leren of de pandemie echt de schuld is van Quibi's matige prestaties.
Ontwerpen
Ik ben helemaal weg van Quibi's ontwerp. Het is intuïtief, gemakkelijk te gebruiken, snel, gestroomlijnd en leuk. Ik waardeer het altijd als een streaming-app een nieuwe of interessante manier kan bieden om door inhoud te bladeren. Dit is precies wat Quibi heeft gedaan met zijn ontwerp.
Vanaf hier kun je de nieuwste aflevering bekijken of naar een bepaalde scène springen.
In plaats van miniaturen of tegels van showafleveringen weer te geven, heeft Quibi gekozen voor een newsfeed-achtig veegmodel - net als dat van Tik Tok. Op basis van uw voorkeuren en uw kijkgedrag veegt u eenvoudig omhoog en omlaag door titels. Vind je een serie of special waarin je geïnteresseerd bent? Tik er gewoon op om te beginnen met spelen. U kunt ook op de tekst van de titel tikken om een menu te vinden. Vanaf hier kun je de nieuwste aflevering bekijken of naar een bepaalde scène springen.
Kies vanaf hier uit Meer info en afleveringen, Volgen, Downloaden, Delen, Niet geïnteresseerd of Afspelen. Alles aan deze app is speciaal ontworpen voor smartphones en tablets. Het ontwerp is perfect voor de inhoud.
Inhoud en functies
Zoals de meeste mensen weten, draait quibi allemaal om het bieden van snelle hapjes inhoud. Dit definieert het type inhoud dat te vinden is op Quibi, dat de neiging heeft om erg popcultuurgericht te zijn. Shows als Chrissy's Court (met Chrissy Teigan spoofing shows als Judge Judy en The Real World), een reboot van Punk'd (met Chance the Rapper in de hoofdrol) en Kirby Jenner (een verkenning van de Kardashian-dynastie vanuit een ander perspectief) zijn hier allemaal voorbeelden van.
Ik ontdekte dat Quibi veel popcultuur voorwaartse inhoud heeft, maar sommige inhoud is ook gericht op diegenen die meer diepgaande informatie willen. Over het algemeen vind ik het een geweldig platform met voor elk wat wils.
Quibi biedt ook streaming van hoge kwaliteit, de mogelijkheid om de kwaliteit te schakelen, een "gegevens minimaliseren" -functie, linkshandige modus (die de oriëntatie van de hele app verandert om beter geschikt te zijn voor linkse mensen), een gepersonaliseerde curatie van shows en de mogelijkheid om inhoud te downloaden voor offline kijken.
Prijzen en plannen
Als u vandaag geïnteresseerd bent in het gebruik van Quibi, moet u zich registreren voor een abonnement. Er zijn twee abonnementsniveaus - een proefperiode van 2 weken is beschikbaar, maar het is slechts een proefperiode van 2 weken. Als u Quibi wilt blijven gebruiken nadat de proefperiode is afgelopen, moet u zich abonneren op een van de volgende betalingsplannen:
Als u Quibi wilt gebruiken, moet u zich eerst aanmelden voor een van hun abonnementen. Er zijn twee opties - een proefperiode van 2 weken is beschikbaar, maar het is slechts voor twee weken. Als u Quibi wilt blijven gebruiken nadat de proefperiode voorbij is, moet u zich abonneren en ervoor betalen. De twee opties zijn als volgt:
Met een door advertenties ondersteunde service kunnen gebruikers advertenties bekijken en betalingen ontvangen voor het bekijken ervan. Deze service is beschikbaar voor een maandelijks abonnementsgeld.
De huidige advertentievrije abonnementsprijzen zijn $ 7.99 / maand. Als u uw abonnement wilt annuleren, kunt u dit op elk gewenst moment doen voor een volledige terugbetaling.
Ik denk dat deze twee niveaus voor zich spreken. Volgens Quibi biedt hun $ 7,99-laag afleveringen van 10 minuten met inhoud, terwijl de $ 9,99-laag afleveringen van 30 minuten biedt. Voor mij lijkt het prijskaartje van $ 7,99 voor afleveringen van 10 minuten een beetje prijzig, maar dat is slechts mijn mening - ik geef er de voorkeur aan dat mijn shows meer inhoud hebben dan dat. Echter, met bijna elke dag nieuwe shows, als je de kortere inhoud niet erg vindt, zul je zeker waar voor je geld krijgen op beide niveaus.
Suggesties die ik heb voor Quibi
Ik zou graag zien dat Quibi toegankelijker wordt op andere apparaten. Dat Quibi niet compatibel is met ChromeCast vind ik absurd. Ik begrijp dat deze service voornamelijk bedoeld is om smartphones te bekijken, maar als ik een Quibi-aflevering van 10 minuten naar mijn Smart TV wil casten, zou ik dat gemakkelijk moeten kunnen doen.
Ik ben van mening dat Quibi zou moeten overwegen om gesyndiceerde televisie-inhoud toe te voegen (zelfs als die inhoud langer is dan 10 minuten) als zijn "ding", om zo te zeggen. Dit betekent niet dat Quibi de hele tv die eraan vooraf is gegaan moet verwaarlozen, toch?
Ten slotte moet Quibi sociale media-functies omarmen als het wil overleven.